اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون گردشگری کشور مطرح کرد:

افزایش پیشگامان حوزه گردشگری با فعالیت میزهای تخصصی

افزایش پیشگامان حوزه گردشگری با فعالیت میزهای تخصصی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فعالیت میزهای تخصصی گردشگری با تمرکز بر موضوعات متنوع حوزه گردشگری به یاری فعالان بخش خصوصی و نیروهای انسانی داوطلب، تعداد پیشگامان و نامداران حوزه گردشگری را تکثیر و افزایش خواهد داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با روسا و اعضای میزهای تخصصی شامل گردشگری تعالی‌بخش، خانواده محور، ورزشی، خوراک، طبیعت‌گردی، دریایی و غیره که در محل معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: آنچه در موضوع تنوع‌بخشی به محصولات و شاخه‌های متنوع حوزه گردشگری اهمیت دارد، تلاش برای استمرار در پیشبرد فعالیت‌های مربوطه است که این مهم با شبکه‌سازی، معرفی و برندسازی افراد و در نهایت ورود به جامعه مخاطبین بخش‌های مختلف محقق خواهد شد.

شالبافیان افزود: زمانی که تعداد فعالین نامدار حوزه‌های متنوع گردشگری در تمامی استان‌های کشور تکثیر و افزایش یابد و موضوعات تخصصی گردشگری در استان‌ها مطرح شود، پیشرفت و حرکت به سوی چشم‌اندازهای تعریف شده در میزهای تخصصی تداوم خواهد یافت و با ایجاد نظام و ساختار هدفمند پیشگامان حوزه گردشگری افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری این اقدام را الگوسازی در تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری خواند و یادآور شد: با معرفی و تسهیل روند فعالیت نیروهای انسانی داوطلب و فعالینی که در میزهای تخصصی در حال همکاری هستند فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد و زمینه برآورده شدن انتظارات داخل و خارج از وزارت منطبق با اهداف توسعه کلان گردشگری کشور محقق می‌شود.

همچنین شالبافیان از روسای میزهای تخصصی گردشگری خواست توجه اصلی خود را در موضوعات محدود، شفاف و عملیاتی متمرکز کنند.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک سال از زمان فعالیت میزهای تخصصی گذشته است، یادآور شد: برگزاری این نشست در واقع با هدف پالایش اقدامات و بررسی فعالیت‌های انجام شده در راستای اهداف مورد نظر برگزار شده است تا با هماهنگی یکپارچه گام‌های مطمئن و عملیاتی در حوزه‌های مختلف برداشته شود.

شالبافیان همچنین تولید و نشر محتوا را نیز در راس امور اجرایی میزهای تخصصی گردشگری قرار داد و گفت: متاسفانه در زمینه محتوا درباره انواع گردشگری کمبود بسیار زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه حوزه گردشگری بین‌بخشی است و مخاطبان گسترده و متنوعی دارد از این رو باید تلاش شود تا نشر محتوا به جامعه هدف نفوذ کند.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه در پی فعالیت میزهای تخصصی گردشگری شبکه‌ای از همکاران و همیاران گردشگری ایجاد خواهد شد، افزود: امور جاری محصولات متنوع گردشگری وقتی به ارزش افزوده تبدیل شود یعنی ما در معرفی و نشر ظرفیت‌ها موفق عمل کرده‌ایم.

شالبافیان همچنین پس از کسب گزارش اقدامات صورت گرفته توسط روسای میزهای تخصصی از هریک از حاضرین خواست با بازنویسی مفاهیم و شرح وظایف میز تخصصی مربوطه نسبت به ارائه اقدامات ملموس و موجز پیش رو اقدام کنند و فارغ از نظام بخشی اداری به امور اجرایی، فرهنگ‌سازی مفاهیم هر بخش را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.