اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی تاکید کرد.

هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی

هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، زینب اختری مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی در نشست تعاملی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که صبح امروز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، با خیر مقدم به حاضران بیان کرد: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهمیت به زنان چه از نظر تعداد کارکنان و چه جامعه هدف در سه حوزه ماموریت حائز اهمیت و از اولویت‌های وزارتخانه است.

او با اشاره به حمایت ویژه و نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری به زنان، افزود: در این نشست به دنبال آن هستیم که با همیاری یکدیگر همچنین تعامل و هم‌افزایی دستگاه های هم‌سو بتوانیم از ظرفیت یکدیگر در راستای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی بهره ببریم.

اختری با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی دستاوردهای زیادی داشته‌ایم، ادامه داد: تعامل با یکدیگر می‌تواند موجب معرفی و فروش صنایع‌دستی در داخل و خارج کشور و ارزآوری شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد این نشست منجر به همکاری‌های مشترک میان دستگاه‌های اجرایی در ارتقای جایگاه، معرفی و فروش صنایع‌دستی شود.

اختری با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در خوزه صنایع‌دستی بیش از گذشته، افزود: ظرفیت سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی، وزارت کشور، کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین شهرداری‌ها و استانداری‌ها در کنار شبکه ملی وزارتخانه در تمامی استان‌ها می‌تواند باعث شود صنایع‌دستی ایران در جایگاه اصلی خود که در بالاترین جایگاه‌ ملی و بین‌المللی است، قرار گیرد.

او با اشاره به گام‌ برداشتن در راستای هم‌گرایی‌اقتصادی ابراز امیدواری کرد که با شعار زنان پیشران پیشرفت ایران در زمینه صنایع‌دستی پیشران اقتصادی باشند.

لاله فرهنگ متین معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معوان امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز به ارائه گزارشی از کارهای در حال انجام مربوط به زنان پرداخت که برگزیدن بانوان تاثیرگذار در هفته زنان یکی از این موارد بود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.