اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در جمع خبرنگاران خبر داد.

دستور رئیس جمهوری برای برنامه‌ریزی ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه/ دولت سیزدهم به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای دارد.

دستور رئیس جمهوری برای برنامه‌ریزی ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه/ دولت سیزدهم به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای دارد

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از مجموعه گردشگری و تفریحی سیب‌لند در شهرستان فیروزکوه و در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که دولت سیزدهم به آن توجه جدی دارد حوزه گردشگری است. همین امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت آقای رئیس جمهور از من خواست تا درباره ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه و برای مردم برنامه‌ریزی شود.

او افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام شده و چشم‌انداز بسیار مناسبی برای این حوزه وجود دارد. دولت سیزدهم اکثر پیشنهادهایی که در حوزه گردشگری داده شده است را می‌پذیرد.

مهندس ضرغامی ادامه داد: در لایحه دائمی احکام بودجه چند مورد مصوب داشتیم دو مورد مشخص مربوط به حوزه گردشگری است که یکی این است که نرخ گاز مصرفی برای مراکز اقامتی با نرخ خدماتی محاسبه می‌شود و یک صندوق ویژه نیز با عنوان صندوق حمایتی گردشگری مصوب شد و این صندوق کمک خواهد کرد تا صنعت گردشگری بیش از پیش رشد کند.

او در ادامه به مجموعه گردشگری و تفریحی سیب‌لند اشاره کرد و افزود: الان فاز یک این مجموعه افتتاح شده و کارهای خوبی انجام شده است. در بازدیدی که انجام دادم از نزدیک ظرفیت‌های این مجموعه را دیدم به نظرم جزو بهترین مجموعه‌ها است. سرمایه‌گذار این مجموعه از تسهیلات دولتی استفاده نکرده و با علاقه‌ای که داشته زیرساخت‌ها را خودش انجام داده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: مردم احتیاج به شادی و نشاط دارند. به اعتقاد من باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم و مردم را درک کنیم و زیبایی‌های ایران را به مردم عزیز و جوانان معرفی شود.

مهندس ضرغامی گفت: تله کابینی که احداث شده نیز جذابیت دارد و منظره‌هایی خوبی هم دارد و دسترسی خوبی برای همه تهرانی‌ها است تا بتوانند از این فرصت و هوای پاک استفاده کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: این مجموعه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد و در حد توان این وزارتخانه تلاش می‌کنیم که تسهیلات و مجوزها را تسهیل کنیم و حمایت کنیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.