اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس در گفت‌وگو با میراث‌آریا:

توجه بیشتر مجلس و دولت به وزارت میراث‌فرهنگی باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود/ مدیریت خوب مهندس ضرغامی بهترین فرصت برای تقویت همکاری‌هاست

توجه بیشتر مجلس و دولت به وزارت میراث‌فرهنگی باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود/ مدیریت خوب مهندس ضرغامی بهترین فرصت برای تقویت همکاری‌هاست

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا با اشاره وظیفه مجلس بر قانون‌گذاری بر اساس مصلحت و نیازهای کشور، گفت: امروز اصلی‌ترین برنامه دولت و مجلس توجه به مساله تولید و اشتغال است که در لایحه بودجه نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

او با بیان این که گردشگری و صنایع‌دستی دو حوزه اشتغال‌زا و درآمدزا برای اقتصاد کشور است، افزود: با توجه به تأکید یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه بر موضوع توسعه گردشگری و ترویج صنایع‌دستی انتظار می‌رود که وظایف و مسئولیت‌های مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای کمک به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بیش از پیش توجه قرار گیرد.

شهبازی با اعتقاد بر این که تقویت سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منجر به ایجاد فرصت‌هایی مفید برای شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود، ادامه داد: رشد و رونق هرکدام از این سه حوزه سرنوشت‌ساز به معنای درآمدزایی برای اقتصاد و در نهایت خودکفایی کشور است.

رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس همچنین با اشاره به نیاز امروز کشور به تأمین ارز، اظهار کرد: توسعه گردشگری و ورود مسافر خارجی به کشور می تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین نیازهای ارزی امروز جامعه باشد.

او با تأکید بر تلاش مجلس شورای اسلامی در راستای کمک هرچه بیشتر به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای به ثمر رساندن برنامه‌ها و اهدافش، گفت: نوع فعالیت این وزارتخانه به واسطه مدیریت خوب مهندس ضرغامی که فردی باتجربه و مسلط به امور جاری کشور است، بهترین فرصت در راستای تقویت همکاری‌های مجلس و وزارت میراث‌فرهنگی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی را نیازمند مساعدت و کمک دانست و افزود: مجلس از سیاست‌های این وزارتخانه در راستای پیشبرد بسیاری از برنامه‌ها و اهدافش حمایت می‌کند.

شهبازی با بیان این که باید به درآمد حاصله از طریق گردشگری، صنایع‌دستی و توجه به مواریث فرهنگی توجه داشته باشیم، ادامه داد: مجلس در کنار وزارت میراث فرهنگی بوده و به مواردی نظیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از صنایع‌دستی و فعالان این حوزه، ارتقای سطح آموزش مرتبط با این حوزه، توسعه و تأمین منابع سرمایه مورد نیاز و تأمین منابع بانکی لازم اهتمام دارد.

عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس همچنین در پایان با بیان اینکه صنایع‌دستی صنعتی درآمدزا و دارای قابیلت ایجاد اشتغال قابل توجهی در جامعه است، گفت: در صورت رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود و تسهیل شرایط فعالان این حوزه، بخش قابل توجهی از کارگاه‌ های نیمه فعال و یا تعطیل شده را می توان به چرخه فعالیت بازگرداند و به سهم خود امکان شکوفایی اقتصاد کشور را ایجاد کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.