اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

با هدف توسعه و تقویت گردشگری بین ۲ کشور همسایه انجام شد.

دیدار معاون گردشگری کشور با مسئولان گردشگری تاجیکستان

دیدار معاون گردشگری کشور با مسئولان گردشگری تاجیکستان

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان امروز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ در دیدار با تاج‌الدین جوری‌زاده، رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان، کمال‌الدین مومن‌راه،  معاون اول رئیس کمیته گردشگری این کشور و سلیم دولت‌زاده، مدیر بخش مناسبت‌های بین‌المللی کمیته گردشگری تاجیکستان خواستار تقویت و توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری شد.

در این دیدارها مسئولان گردشگری ایران و تاجیکستان بر توسعه روابط  گردشگری تاکید داشتند و بر اساس ملاقات‌هایی که از قبل داشتند تاکید بر این بود که ملاقات‌ها منجر به عقد قرار داد و برنامه‌های عملیاتی بین بخش‌های خصوصی شود و با تسهیل و برداشتن موانع راه‌های همکاری این دو کشور در حوزه گردشگری تقویت شود.

در این نشست همچنین در خصوص همکاری‌های گردشگری، خصوصا تبادل اطلاعات گردشگری، به خصوص اطلاعات بخش‌های خصوصی دو کشور، گردشگری سلامت، انتقال تجربه ایران به تاجیکستان در زمینه هتل‌داری، استانداردها و … مذاکره شد و مسئولان تاجیکستان پیشنهاد دادند که دوره آموزشی برای همکاران تاجیک در ایران به صورت وبینار و یا حضوری برگزار شود.

مسئولان دولت تاجیکستان در این نشست بخش‌های خصوصی تاجیکستان شامل، هتل‌داری، اماکن تفریحی و توریستی و دهکده های سلامت خودشان را معرفی کردند و قرار شد که در نشست سه‌جانبه، بین ایران، تاجیکستان و ازبکستان به معرفی دقیق‌تر این ظرفیت‌های بپردازند.

در این نشست همچنین با توجه به برقراری پرواز بین دو کشور از مقصد مشهد و تهران به شهر دوشنبه که به صورت دو روز در هفته  انجام می‌شود، مسئولان تاجیکستان درخواست تسهیل پروازها و کاهش نرخ را با هدف افزایش تعداد پروازها داشتند.

لغو ویزا برای دو  طرف به‌منظور جذب گردشگر بیشتر و تسهیل رفت و آمد جاده‌ای و ریلی، محور بعدی نشست مسئولان گردشگری ایران و تاجیسکتان بود که با تاکید بر انجام راه‌کارهای جذاب و نو در حوزه گردشگری از جمله روایت‌گری و معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن بین دو کشور انجام شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.