اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون گردشگری کشور در جمع فعالان حوزه گردشگری سلامت:

رونق و توسعه گردشگری سلامت با تقویت همکاری بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

رونق و توسعه گردشگری سلامت با تقویت همکاری بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در نشستی که با هدف بررسی مکان‌یابی و نحوه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سلامت به‌منظور تشکیل کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه با مشارکت فعالان گردشگری در محل معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: تعامل دو موضوع سلامت و گردشگری با بررسی تندرستی و بیماری، ارتقای سلامت و جلوگیری از بیماری مورد توجه قرار دارد و به تفسیرهای گوناگون از سه طریق سلامت گردشگران، سلامت جوامع میهمان و میزبان و نیز مسافرت با هدف سلامت و تندرستی به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

او افزود: از این رو بسیاری از پروژه‌های این حوزه می‌توانند با تمرکز بر موضوع تندرستی مسیری کوتاه و جذاب را برای جذب گردشگران، ایجاد ارزش افزوده، رونق طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط و در نهایت اشتغال‌زایی قابل توجه در این حوزه طی کنند.

معاون گردشگری کشور با اشاره یه اینکه دو موضوع مستقل تندرستی و گردشگری از طریق خلاقیت به یکدیگر پیوند می‌خورند، یادآور شد: ورود جدی فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بخش گردشگری سلامت می‌تواند راهگشای پیشرفت در این بخش باشد. از این رو با آغوش باز پذیرای بخش خصوصی هستیم.

او یادآور شد: امروزه بسیاری از کشورهای موفق در این حوزه با ارائه بسته‌های جذاب در بخش تندرستی شامل راه‌اندازی مراکز اسپا و عرضه محصولات متنوع در کنار خدمات پزشکی، زمینه تجربه گردشگران و ایجاد اشتیاق سفر را برای تعداد قابل توجهی از گردشگران فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این در حالی است که کشور ما با دارا بودن بسیاری از روش‌های سنتی و مدرن درمانی و تندرستی همانند زالو‌درمانی به دلیل عدم بسته‌بندی و افزودن وجه‌های تبلیغاتی به محصولات گردشگری از میدان رقابت خارج شده‌اند.

شالبافیان با تاکید بر اینکه تلاش برای بازیابی و احیای گردشگری سلامت با تمرکز بر اموری از جمله بازاریابی پزشکی و زیرساختی و سرمایه‌گذاری در دستور کار جدی کمیته گردشگری سلامت معاونت گردشگری قرار دارد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های متنوع از جمله دهکده‌های سلامت، مراکز آب‌درمانی و غیره در بخش‌های سلامت و تندرستی در کشور آغاز به کار کرده است اما در فرآیند مدیریت کلان و اجرایی دچار کندی و توقف شده‌اند و به نوعی می‌توان گفت که هم‌اکنون در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند، از این رو نیاز امروز گردشگری سلامت مشارکت جدی دو بخش دولتی و خصوصی برای بازیابی حوزه‌ای که است که ظرفیت‌های متعدد آن نیازمند عرضه صحیح و قانونمند در پوشش محصولات تخصصی جذاب و قابل اعتماد برای مخاطبین از نوع گردشگران است.

معاون گردشگری کشور همچنین پیشنهاد داد فعالان گردشگری سلامت  با حضوری جدی و متفاوت در نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن ماه سال جاری، الگوها و محصولات متنوعی را در بخش تندرستی از جمله نمک‌درمانی، اسپا، آب‌درمانی و … عرضه کنند تا به این ترتیب موانع موجود در مسیر درآمدزایی این حوزه برداشته شود.

او همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به غربال پروژه‌های گردشگری سلامت داریم، تاکید کرد: ‌در راستای رفع موانع موجود، نیاز است پروژه‌های سرمایه‌گذاری تفکیک شوند و طبق فرآیند آسیب‌شناسی، طرح‌ها و پروژه‌های معطل، آن‌ها که مشکلات حل نشده دارند و یا تعدادی که نیازمند موافقت‌اصولی، تاییدیه، مجوز و یا تسهیلات لازم هستند احصا و به جد مورد توجه و طبق ضوابط و قوانین موجود مورد حمایت قرار گیرند.

شالبافیان در پایان به فعالان حوزه گردشگری سلامت پیشنهاد داد با بارگذاری طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری این حوزه در درگاه اینترنتی، باعث ایجاد خلاقیت، کسب ایده و نیز امیدواری و انگیزه میان سایر فعالان شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.