اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

پیگیر ایجاد زیرساخت‌های غار علیصدر برای ثبت جهانی هستیم/ تحقیق و تفحص را فرصت می‌دانیم/ تشکیل کمیته برای حل چالش‌های غار علیصدر

پیگیر ایجاد زیرساخت‌های غار علیصدر برای ثبت جهانی هستیم/ تحقیق و تفحص را فرصت می‌دانیم/ تشکیل کمیته برای حل چالش‌های غار علیصدر

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، جلسه سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فتح‌الله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون اقتصادی به همراه برخی مدیران ستادی وزارتخانه با موضوع «تحقیق و تفحص از غار  علیصدر» ظهر امروز یکشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در محل کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اوحدی غار علیصدر را یکی از قطب‌های گردشگری کشور و حل چالش‌های مربوط به آن را از اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد و افزود: پیگیر ثبت جهانی هگمتانه و غار علیصدر و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا هستیم.

او همچنین به پیگیری جدی برای تخصیص درآمدهای اختصاصی از محل ۵درصد خزانه در راستای توسعه و حل چالش‌های غار علیصدر اشاره کرد و افزود: برای بررسی و‌ حل مشکلات و‌ چالش‌های مربوط به غار علیصدر کمیته‌‌ای برای بررسی جوانب مختلف تشکیل خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به پرداخت تسهیلات متذکر شد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به‌عنوان دستگاه برتر در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد و در سال ۱۴۰۱ نیز با رشد حدود هشت برابری نسبت به سال گذشته بین دستگاه‌ها بیشترین افزایش را در این راستا داشته است. محدودیتی برای تخصیص تسهیلات از سوی وزارتخانه وجود ندارد.

او تصریح کرد: ظرف سه هفته آینده پروژه‌های اولویت‌دار استان را معرفی کنید تا بر اساس اولویت‌ها تسهیلات از محل‌های مختلف تخصیص پیدا کند.

اوحدی موضوع تحقیق و تفحص را فرصتی برای وزارتخانه دانست و افزود: باطن تحقیق و‌ تفحص برخلاف ظاهر آن شیرین است و باعث شفاف‌سازی و پاسخگو بودن می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین صیانت از اموال و مال مردم را از وظایف اصلی وزارتخانه عنوان و بر انجام آن تاکید کرد.

بررسی قرارداد غار علیصدر و تصمیم‌گیری قاطع برای آینده غار در سطح کلان از دیگر مواردی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آن اشاره کرد و متذکر شد: در ارتباط با بررسی مسائل مربوط به سهام‌، اموال و دارایی‌ها تابع نتایج تحقیق و تفحص خواهیم بود، اگر تا پایان سال نتیجه تحقیق و تفحص مشخص نشد نیز باید مطالعه عمیق و آسیب‌شناسی انجام‌ شود.

توسلی نیز در این جلسه به اهمیت غار علیصدر اشاره و با تاکید بر مدیریت  آن به شکل کلان، افزود: مدیریت صحیح غار علیصدر می‌تواند به حل بخش اعظم مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

او بر تعامل با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل کمیته حقوقی، اداری و مالی برای حل معضلات غار علیصدر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای برررسی تخلفات و چالش‌های مربوط به غار علیصدر سه وکیل روی پرونده آن کار می‌کنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.