اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

ایرانی‌ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می‌کنند/ ایران مقصد گردشگری سلامت عمانی‌ها

ایرانی‌ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می‌کنند/ ایران مقصد گردشگری سلامت عمانی‌ها

به گزارش میراث آریا، سیف‌علی الیعربی در گفت‌وگو با ایرنا درباره روابط گردشگری ایران و عمان اظهار داشت: بی‌شک روابط ایران و عمان در زمینه گردشگری و همکاری و سرمایه‌گذاری در این حوزه پیوسته در حال گسترش است؛ تعداد زیادی سرمایه‌گذار ایرانی در حوزه های مختلف در عمان مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند.

سردبیر خبرگزاری عمان (ONA) افزود: عمان فرهنگ و تمدن قدیمی و ریشه‌داری دارد، قلعه‌ها و آثار تاریخی زیادی در عمان وجود دارد و گردشگران، علاقه‌مند به بازدید از آن هستند. اتفاقا گروه‌های زیادی گردشگر ایرانی نیز برای آشنایی با فرهنگ عمان به کشور ما می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: عمانی‌ها ملت ایران را دوست خود می‌دانند و بسیار علاقه دارند به ایران سفر کنند، عمانی‌ها برای درمان و در چارچوب گردشگری سلامت و درمان و همچنین برای دیدن مناطق طبیعی زیبا به خصوص طبیعت استان‌های شمال ایران می‌آیند.
آثار تاریخی اصفهان را در کمتر شهری از جهان سراغ دارم

الیعربی با اشاره به سفر به تهران، اصفهان و شیراز گفت: این شهرها واقعا زیبا هستند؛ در اصفهان آثار هنری و معماری و صنایع‌دستی بسیار زیبایی از فرش تا قلعه و پل‌ها و خانه‌های قدیمی، دیده‌ام که در کمتر شهری از جهان سراغ دارم.

سردبیر خبرگزاری عمان گفت: ایرانی‌ها بسیار به هنر به ویژه فرش دست‌باف بها می‌دهند. رشد و توسعه این هنرها که در جهان هم مشهور شده‌اند، نشان می‌دهد که مردم و دولت ایران از صنایع‌دستی حمایت می‌کنند تا جایی که می‌دانم بیشتر ایرانی‌ها با این که  متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه هستند، هنوز در این هنر و صنایع‌دستی و حرفه و مهارت خانوادگی و اجدادی خود فعال هستند و آن را فراموش نکرده اند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.