اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

آسیب به حوزه گردشگری با فیلترینگ فضای مجازی/ مشتری‌های خارجی منتظر ما نمی‌مانند.

آسیب به حوزه گردشگری با فیلترینگ فضای مجازی/ مشتری‌های خارجی منتظر ما نمی‌مانند

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از شفقنا، رضا حسینی قطب‌آبادی امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ در خصوص تبعات قطعی اینترنت بر اقتصاد کشور و کسب و کارها، افزود: باید بپذیریم در عصر تکنولوژی، سرعت و توسعه قرار داریم و بشر به حدی به رشد در حوزه تکنولوژی و سرعت رسیده است که اگر بخواهیم در کشور به هر دلیلی، ذره‌ای خودمان را در مقابل تکنولوژی و پیشرفت زمان، کُند کنیم، فرسنگ‌ها و سال‌ها از زمان عقب خواهیم بود.

فضای مجازی برای کشور ارز آوری دارد

او گفت: همان‌طور که تلاش می‌کنیم ایران را در عرصه هوا و فضا، کشاورزی، صنعت، گردشگری و … به جهان معرفی کنیم، پس استفاده از فضای مجازی و اشتغال بخش عمده‌ای از جامعه از فضای مجازی، قابل کتمان و چشم‌پوشی نیست، لذا هر کسی که بخواهد جلوی استفاده از این فضا را بگیرد، یقینا یا از تکنولوژی، فضای مجازی و اشتغال اطلاعی ندارد و یا دید منفی نسبت به آن دارد و به دنبال ضربه زدن است. امروز بخش عمده‌ای از مشاغل کشور و خانگی به این فضا وابسته است، تعداد زیادی از جوانان و خانواده‌ها را داریم که با استفاده از فضای مجازی و فروش محصولات به داخل و خارج از کشور، هم ارز‌آوری و هم اشتغال و درآمد ایجاد کردند تا سربار کشور و دولت نباشند که باید دست آن‌ها را بوسید و از آن‌ها حمایت کرد.

حسینی قطب‌آبادی ادامه داد: این که ما به دلیل ضعف دولت‌ها در کنترل فضای مجازی و ضعف در مدیریت خانواده و فرهنگ‌سازی، بخواهیم مشکلات را صرفا به گردن فضای مجازی بیندازیم، اشتباه است. البته من معتقد نیستم که فضای مجازی عاری از ایراد است، زیرا کسی که فضای مجازی را شکل داده است هدفش این نبوده که از آن بهره‌مندی منفی کند، اما عده‌ای دنبال سوءاستفاده خودشان هستند، اما ناگفته نماند که دستگاه‌های امنیتی ما در حفط و حراست از  انقلاب، ارزش‌ها و مرزهای کشور در مقابل دشمنان خارجی و داخلی هوشیار هستند، که از راه تکنولوژی باعث شده توطئه دشمنان را خنثی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بپذیریم که با فیلترینگ و محدود کردن، نه تنها کار درست نمی‌شود، بلکه حس کنجکاوی مردم و خصوصا جوانان را بر می‌انگیزد، بنابراین فیلترینگ، آخرین راه است و اگر دولت‌ها کاری انجام دادند و به نتیجه نرسیدند، آن زمان باید راه و روش و میزان درست فیلترینگ را در دستور کار قرار دهند.

آسیب به حوزه گردشگری با فیلترینگ فضای مجازی

حسینی قطب‌آبادی با اشاره به اینکه فیلترینگ ضرر زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است، گفت: در حوزه گردشگری که با فضای مجازی مدیریت می‌شود به مشکل برخوردیم که باید تدبیری اندیشیده شود. بنابراین فیلتر کردن، به نفع انقلاب ما که انقلابی جهانی است، نیست. ما همواره شعار می‌دهیم که باید راه توسعه و پیشرفت را جلوی پای جوانان قرار داد اما فیلترینگ، نقطه مقابل این اهداف است، بنابراین در جایی که مسئله حفظ امنیت مطرح است، مسئولان باید راه‌های آن را پیدا کنند و یقینا همه مردم هم برای دفاع از کشور همکاری خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: مردمی که با این وسیله در بازارهای داخلی و جهانی برای خودشان مشتری پیدا کردند، اگر چند ماه کسب و کار نداشته باشند، یقینا مشتری‌های آن‌ها به سمت کشور دیگری خواهد رفت و منتظر ما نخواهد ماند و یقینا به دست آوردن دوباره بازار، به راحتی امکان‌پذیر نیست.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.