اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس:

ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی کشورهای اسلامی بالاست.

ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی کشورهای اسلامی بالاست

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت وحدت کشورهای مسلمان،اظهار کرد: ۵۷ کشور اسلامی داریم که اکثریت جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند و در سازمان کنفرانس اسلامی نیز عضو هستند لذا ظرفیت آنها به لحاظ نظامی، گردشگری، اقتصادی و علمی بسیار بالا است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند هم‌گرایی میان این مجموعه اسلامی در سیاست‌های کلان، همکاری‌های نظامی و فرهنگی است که می‌تواند این ظرفیت‌ها را در کنار هم تبدیل به یک قدرت مضاعف کند.

او در ادامه با بیان اینکه کشورهای مستبد تمایلی ندارند کشورهای اسلامی با هم همکاری داشته باشند، عنوان کرد: این در حالی است که اتحادیه اروپا یک مجموعه بوده که اقتصاد، سیاست، گذرنامه مشترک و شیوه گمرکی مشترک دارد و همه این کشورها با هم همکار هستند اما تلاش دارند کشورهای مسلمان توان حرکت به سمت ایجاد یک مجموعه قدرتمند را نداشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: اگر کشورهای مسلمان بتوانند از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات استفاده کنند از وابستگی‌هایشان به کشورهای غربی کاسته می‌شود که باعث کاهش سلطه و نفوذ غرب شده و آنها را از تسلط بر منابع دنیا باز می‌دارد.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عمده کشورها در شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی و یا شرق دور مثل اندونزی و مالزی هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی حضور نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را در این مناطق برای خود حیاتی می‌دانند لذا تمایلی به ارتباط این مجموعه با یکدیگر ندارند که رهبری نیز این موضوع را مد نظر قرار داده اند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.