اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس کمیته گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی مجلس:

گردشگری صنعت اول دنیاست/ عملکرد مهندس ضرغامی در یک سال گذشته مثبت است.

گردشگری صنعت اول دنیاست/ عملکرد مهندس ضرغامی در یک سال گذشته مثبت است

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید مجتبی محفوظی عصر امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه هفته گردشگری که با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جان‌دوست آسانوف معاون دبیرکل سازمان اکو و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی و فعالان حوزه‌ گردشگری در محل سالن همایش‌های موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری صنعت اول روز دنیا است و همین یک جمله برای نمایان ساختن این صنعت کافی است اما این سوال مطرح می‌شود اگر صنعت گردشگری صنعت اول دنیا است این صنعت در کشور ما چه جایگاهی دارد؟

او افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد با توجه به ظرفیت‌های فراوانی گردشگری در کشور ما در این حوزه کم کاری کردیم اما با فعالیت دولت سیزدهم و سکانداری مهندس ضرغامی در این وزارتخانه امیدها برای رونق حوزه گردشگری افزایش یافته است.

محفوظی گفت: خوشبختانه این وزارتخانه در یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی داشته و مهندس ضرغامی و معاونان این وزارتخانه انصافا در این یک سال فعالیت‌های بسیار تاثیرگذاری داشتند اما اعتقاد داریم جای کار بسیار زیاد است و باید با استفاده از مشاوران قوی به رونق گردشگری بیش از پیش کمک شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بودجه مرتبط با این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: مهندس ضرغامی در این باره در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی داشته است اما برای گرفتن نتیجه بهتر، تخصیص بودجه و یا افزایش آن باید از طریق کمیسون فرهنگی و یا از طریق کمیته گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی پیگیری شود برای همین ما در مجلس آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

محفوظی به شعار زدن زیر میز از سوی مهندس ضرغامی اشاره کرد و افزود: شاید در یک سال اخیر شما در جاهایی زیر میز هم زده باشید اما باید این زیر میز زدن‌ها طوری باشد که صدای آن به همه برسد. به‌عنوان مثال سرمایه‌گذاران در بروکراسی‌های اداری گرفتار می‌شوند در حالی که باید دست سرمایه‌گذاران را بوسید و بر اساس همین شعار شما برای سرمایه‌‌گذار فرش قرمز پهن کنیم تا شاهد ارائه خدمات تاریخی به مردم باشیم تا کام میهن عزیزمان در این باره شیرین شود.

این‌نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود به صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: مقام‌معظم رهبری فرمودند اگر یک کاری را شروع کردید در بین کار آن را رها نکنید و فراموش نشود. من در آبادان یک ظرفیت مهم گردشگری را به شما معرفی کردم و شما نیز از آن بازدید کرده‌اید. در خواست من از شما این است که این طرح‌ها را در آن منطقه به صورت جدی دنبال کنید.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.