اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع):

بیش از ۴۵۸ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند/ تمام خدمات ارائه شده به زائران پیاده رایگان است.

بیش از 458 هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند/ تمام خدمات ارائه شده به زائران پیاده رایگان است

حسین رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر و با اشاره به آخرین آمارگیری و بررسی وضعیت زائران پیاده ورودی به مشهد مقدس، اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه این ستاد، تا ظهر امروز ۴۵۸ هزار و ۷۳۳ زائر پیاده از اقصی‌نقاط ایران وارد مشهد شدند و در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در سوگ عالم آل محمد (ص) به اقامه عزا پرداختند.

او افزود: این زائران در قالب ۷۷۲۶ کاروان از شهرها و استان‌های مختلف کشور سامان‌دهی و ثبت نام شده‌اند و به‌منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به این زائران در طول مسیر، ۳۲۰ ایستگاه تدارک دیده شده که خدمات پذیرایی و اسکان به زائران پیاده ارائه می‌کنند.

رضایی ادامه داد: این زائران از ۱۱ استان کشور عازم مشهد شدند که بزگترین کاروان از نیشابور با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ زائر و کوچکترین کاروان از رفسنجان با چهار زائر به مقصد مشهد حرکت کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه ۴۲ درصد زائران پیاده را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: ۲۶۶ محل برای اسکان زائران در مشهد در نظر گرفته شده و ظرفیت ۹۳ هزار نفر شب اقامت برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) با بیان این که تمام خدمات ارائه شده به زائران پیاده رایگان است، اضافه کرد: زائران تنها با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان از خدمات کامل بیمه‌ای برخوردار می‌شوند و سایر خدمات از جمله اسکان، پذیرایی، اقامت، خدمات درمانی و دارویی و … به زائران پیاده شمس‌الشموس رایگان است و هزینه‌های این خدمات از محل کمک‌های مردمی، مشارکت خیران و نذورات عموم مردم تامین می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این ستاد همچنان آماده استقبال و میزبانی از زائران پیاده امام رضا (ع) است و امسال برای میزبانی از بیش از ۶۰۰ هزار زائر پیاده آمادگی دارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.