اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رویش امید در اقتصاد و فرهنگ اصفهان همزمان با پاسداشت هفته گردشگری

رویش امید در اقتصاد و فرهنگ اصفهان همزمان با پاسداشت هفته گردشگری

با پایان نسبی امواج متعدد شیوع بیماری کرونا که نزدیک به سه سال جهان و ایران را درگیر خود کرد، امسال برای اولین بار روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در جهان پسا کرونا هم‌زمان با جهان در ایران و به‌ویژه در پهنه فرهنگی اصفهان در قلب فلات مرکزی ایران پاس داشته می‌شود.

در طی پاسداشت این هفته که به‌طور رسمی از روز پنجم مهرماه آغاز می‌شود تلاش شده تا ضمن برگزاری آیین پاسداشت هفته گردشگری (که هم‌زمان با آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری برگزار می‌شود) فعالان صنعت گردشگری در جوامع هفت‌گانه گردشگری استان، برای اولین بار پس از سه سال دوری از یکدیگر گردهم آمده تا از این طریق بتوان بذر امید را دوباره در جوامع آنان کاشته و آن‌ها را به آینده امیدوار کرد. همچنین امسال و برای اولین بار در طی هفته گردشگری نمایشگاهی تحت عنوان «دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری» در فضایی بالغ‌بر ۵۵۰۰ مترمربع و با مشارکت فعالان گردشگری، هتلداری و هنرمندان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی کشور و استان در قالب ۲۰۰ غرفه برگزار می‌شود. لذا در این نمایشگاه تلاش می‌شود تا به گونه‌های جدید گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت نگاهی جدی شود.

همچنین از دیگر برنامه‌های پاسداشت هفته گردشگری استان اصفهان می‌توان به برگزاری مراسم آیینی قالی‌شویان در شهر مشهد اردهال از توابع شهرستان کاشان اشاره کرد که در فهرست میراث ناملموس بشری به ثبت جهانی رسیده است.

با توجه به آغاز فصل سوم گردشگری خارجی در اصفهان که تا اواسط آذرماه ادامه می‌یابد با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، هم‌زمان با روز جهانی گردشگری از اولین گردشگران خارجی ورودی به استان به‌ویژه در فرودگاه و پایانه‌های مسافرتی استان استقبال رسمی به عمل خواهد آمد. همچنین در طی این هفته و در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری اصفهان بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی و وبینار با موضوعاتی همچون: معرفی مسیرهای جدید گردشگری در استان، معرفی بازارچه‌های جدید سفر در استان، معرفی قوانین کسب‌وکار در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و نشست میز صادرات صنایع‌دستی کشور در کنار نشست مجازی مدیران خواهرخوانده‌های اصفهان برگزار می‌شود.

با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، برگزاری تورهای نیم روزه و ارزان‌قیمت اصفهان گردی با همکاری نهادهای ذی‌ربط در کنار اجرای تور آشناسازی مقاصد سفر استان ویژه تورگردانان کشور روسیه و تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با حضور فعالان گردشگری از دیگر برنامه‌های پاسداشت هفته گردشگری در استان است.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و هماهنگی با برگزارکنندگان نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنعت هتلداری استان، معرفی برندهای مطرح گردشگری همچون گز در حاشیه این نمایشگاه به‌صورت حرفه‌ای و از منظر گردشگری در دستور کار قرارگرفته است و این در حالی است که برنامه‌ریزی در راستای تجلیل از فعالان برتر گردشگری استان، نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس استان و آموزش کودکان و نوجوانان با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان و جامعه راهنمایان گردشگری استان نیز در دستور کار این اداره‌کل در طی این هفته قرارگرفته است.

با پایان نسبی شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای رونق دوباره و سریع این صنعت در پهنه استان اصفهان، برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری نشست مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سه استان اصفهان، یزد و فارس در قالب مثلث گردشگری و همچنین برپایی میز خدمت در مکان مصلی بزرگ نماز جمعه اصفهان، در کنار اجرای طرح بازدید رایگان از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل باهدف فرهنگ‌سازی مقوله سفر و معرفی هویت اصیل ایرانی به‌ویژه به نسل‌های جوان ایرانی و اجرای ۵ شب رخداد فرهنگی اقوام در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله برنامه‌های هفته گردشگری در پهنه استان اصفهان است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.