اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) خبر داد.

نظارت کارشناسان بهداشت بر طبخ غذای زائران پیاده/ سلامت زائران در جاده‌ها تامین می‌شود.

نظارت کارشناسان بهداشت بر طبخ غذای زائران پیاده/ سلامت زائران در جاده‌ها تامین می‌شود

حسین رضایی امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اعلام این خبر افزود: ۱۵۰ نفر به‌عنوان نیروی انتظامات در ستاد مردمی جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) در بحث امنیت زائران در جاده‌ها همکاری می‌کنند که این افراد یا بازنشسته نیروی انتظامی یا عضو بسیج هستند و علاوه بر آن در کل مسیرها در کاروان‌های پیاده، واحدهای انتظامی حضور دارند که انتظامات کاروان‌های پیاده را کنترل می‌کنند.

او با اشاره اینکه کاروان زائران پیاده، از کنارگذر و سمت مخالف حرکت اتومبیل‌ها و با لباس‌های مشخص و شبرنگ، با حضور انتظامات تعیین شده حرکت می‌کنند، اضافه کرد: این انتظامات مراقبت و راهنمایی زائران را در طول مسیر برعهده دارند و اجازه نمی‌دهند زائران وارد حریم جاده‌ها شوند و تا کنون موردی از تصادف زائران پیاده ثبت و گزارش نشده است.

سخن‌گوی جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد:. این ستاد به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و افرادی که به هر عنوان قصد همکاری با این ستاد را دارند، می‌توانند در تماس با شماره ۳۸۵۵۸۰۱۲ -۰۵۱ محوه مشارکت خود را اعلام کنند.

همکاری جمعیت با ستاد اجرایی خدمات سفر پنج استان

رضایی افزود: این جمعیت برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران پیاده با ستاد اجرایی خدمات سفر استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و گلستان هماهنگی کامل دارد.

او با اشاره به استقرار ۳۲۰ ایستگاه صلواتی برای زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد یادآور شد: بیشترین ایستگاه‌ها، مربوط به جاده‌های نیشابور، سبزوار، کلات و قوچان است.

سخن‌گوی جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص تدابیری که برای امنیت و سلامت زائران پیاده در جاده‌ها در نظر گرفته شده، اضافه کرد: برای امنیت کاروان‌ها در مسیرهای منتهی به مشهد برای هر کاروان یک انتظامات تعریف شده است که این انتظامات طی کلاس‌های توجیهی در مشهد آموزش دیده‌اند و با ماموران پلیس راه هماهنگ شده‌اند که در مسیر جاده، طبق دستور و فرمان پلیس راه عمل کرده و حرکت کاروان‌ها را مدیریت می‌کنند.

۱۲۰ هزار زائر پیاده بیمه شده‌اند

او در ادامه گفت: بیمه زائران حدود ۱۰ سال است که انجام می‌شود و امسال نیز همه زائرانی که در سایت این جمعیت ثبت نام کرده بودند با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بیمه شده‌اند و تا کنون ۱۲۰ هزار نفر از آنان از تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رضایی افزود: به مدیران کاروان‌های زائران پیاده توصیه شده است که حرکت و ترددشان بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده در سامانه جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) انجام شود تا در پذیرایی و اسکان زائران دچار مشکل نشوند.

او با اشاره به برگزاری چند جلسه توجیهی برای مدیران کاروان‌ها، مدیران اسکان و ماموران انتظامی و ایمنی، افزود: در چند روز گذشته با همکاری آتش‌نشانی و با همکاری ۲۶۰ نفر از نیروهای امداد مردمی که دوره‌های آتش‌نشانی را گذرانده‌اند، از کل مراکز اسکان به‌منظور بررسی ایمنی آن‌ها بازرسی انجام شده و برای برقراری امنیت و تردد زائران در مراکز اسکان، برای هر زائر کارت شناسایی بارکددار در نظر گرفته شده که ورود و خروج زائران با این کارت انجام می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.