اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مشهدالرضا سوگوار رحلت ختم رسل و سبط اکبرش/ زائران پیاده به قرار دل‌ها نزدیک می‌شوند.

مشهدالرضا سوگوار رحلت ختم رسل و سبط اکبرش/ زائران پیاده به قرار دل‌ها نزدیک می‌شوند

به گزارش میراث آریا، هر چه به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم حال و هوای شهادت امام رضا (ع) در مشهد و دیگر شهرهای ایران پررنگ‌تر شده و دوستداران حضرتش برای رساندن خود به حرم عشق، دست از کار کشیده و با پای پیاده رو به سوی حرمش می‌شتابند و کاروان های پیاده با شور و عشق امام رضایی وارد شهر مشهد می‌شوند.

برگ ریزان پاییز و پیاده‌روی دسته‌ جمعی زائران و مجاوران در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سمت حرم، صحنه‌هایی بی‌نظیر و زیبا و معنوی را در کوچه و خیابان‌های شهر مشهد خلق کرده است. وصف این همه عشق در قالب قلم و کاغذ نمی‌گنجد،فقط باید این شور و اشتیاق را دید.

هرلحظه و ساعتی که می‌گذرد بر تعداد زائران امام رضا (ع) افزوده می‌شود. عاشقانی که از طرق مختلف و به‌خصوص با پای پیاده راه مشهد مقدس را در پیش گرفته‌اند تا خود را به قرارگاه دل‌ها برسانند.
مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر اعظم در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است و زائران هر کدام گوشه گوشه حرم مطهر کبوتر دل خود را تا بقیع به پرواز درآورده‌اند.

ایستگاه‌های صلواتی و برخی از موکب‌ها در اطراف حرم مطهر و خیابان های اصلی شهر برپا شده و از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

روزهای شهادت‌ امام حسن مجتبی طبق رسمی قدیمی از صبح زود برخی از خیرین به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) با پرداخت هزینه پخت نان واحدهای نانوایی، به نیت این امام کریم نان صلواتی بین مردم توزیع می‌کنند و امروز نیز اکثر نانوایی‌های مشهد بویژه در اطراف حرم و حاشیه شهر مشهد نان صلواتی توزیع می‌شود.

برخی از دسته های عزاداری نیز از بعد از ظهر امروز در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در اطراف حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.