اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

تدوین برنامه‌های قانون هفتم توسعه با محوریت حمایت و تسهیل‌گری بخش خصوصی/ برنامه‌های هفته گردشگری با مشارکت فعالان این حوزه اجرا می‌شود.

تدوین برنامه‌های قانون هفتم توسعه با محوریت حمایت و تسهیل‌گری بخش خصوصی/ برنامه‌های هفته گردشگری با مشارکت فعالان این حوزه اجرا می‌شود

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، یحیی نقی‌زاده محجوب در مراسم رونمایی از پوستر روز و هفته جهانی گردشگری که امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، به برگزاری برنامه‌های هفته گردشگری با رویکرد رویداد محور، معرفی صنعت گردشگری همچنین تعامل و ارتباط با عموم مردم اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه رویکرد معاونت گردشگری تقویت ارتباط و تعامل با تشکل‌ها و بدنه گردشگری است، ادامه داد: نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با مشارکت فعالان گردشگری و در راستای به کارگیری ظرفیت نخبگان انجام شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تصریح کرد:‌ تقویت تشکل‌ها در راستای راهبری و شناسایی آسیب‌‌ها انجام می‌شود. ‌در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با تشکل‌ها محورها، اولویت‌ها و نظام مسائل گردشگری مطرح و پیشنهادها ارائه شد. تسهیل‌گری، تشویق، حمایت‌ و تنظیم‌ روابط بین وزارتخانه با فعالان گردشگری جزو مهم‌ترین رویکردهای پیش رو است.

نقی‌زاده با اشاره به بروزرسانی و بازنگری ضوابط و مقررات با محوریت تسهیل‌گری و نگاه حمایت‌محور، ادامه داد: تمام تلاشمان این است با فراهم کردن زمینه‌های لازم موجب تقویت بنیان‌های فعالیت‌های اقتصادی فعالان و سرمایه‌گذاران بدون اتکا به دولت شویم.

او با بیان اینکه پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه با نگاه حمایتی آماده شده است، افزود:‌ حوزه مالیاتی، پرداخت تسهیلات با نرخ مناسب، نقش و سهم دستگاه‌های فرابخشی در راستای فراهم کردن زمینه‌ رونق گردشگری نکات مورد توجه در این پیش‌نویس است.

تهیه لایحه اهداف وظایف وزارتخانه برای ارائه به مجلس شورای اسلامی و اقدامات متعدد انجام شده در حوزه تسهیل‌گری بخش خصوصی همچنین فرآیند اجرای هوشمندسازی در راستای تسهیل امور  از دیگر نکات مورد اشاره مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این نشست بود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.