اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

راه‌اندازی میز گردشگری ادبی/ بنیان گردشگری ادبی با تاکید بر تجاری‌سازی و بهره‌گیری از ایده متخصصان گذاشته شد.

راه‌اندازی میز گردشگری ادبی/ بنیان گردشگری ادبی با تاکید بر تجاری‌سازی و بهره‌گیری از ایده متخصصان گذاشته شد

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نخستین جلسه گردشگری ادبی با حضور سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و فعالان حوزه گردشگری و ادبیات ظهر دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ در هتل رامتین برگزار شد.

فاطمی با اشاره به اهمیت گردشگری موضوعی و توسعه مباحث تخصصی گردشگری، افزود: طی این مدت محورها و مسیرهای موضوعی گردشگری شناسایی و میزها و فدراسیون‌های تخصصی راه‌اندازی شده است.

او با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این مسیر، ادامه داد: در تلاش برای نظام‌مند کردن میزها و فدراسیون‌های گردشگری در ساختار دولتی و حکومتی هستیم که امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، تصریح کرد: میزها با این هدف شکل گرفته که با حضور افراد دغدغه‌مند و متخصص حوزه‌های متنوع به شکل تخصصی پیگیری شود و ما به‌عنوان بخش دولتی نیز در کنار آن‌ها نقش حمایت‌کننده داشته باشیم.

فاطمی با اشاره به اینکه ادبیات و مفاخر ادبی پتانسیل مهم کشور محسوب می‌شوند، افزود: در حوزه ادبیات کارهای زیادی در کشور انجام شده، اما از روایت‌ها و داستان‌های ادبی در حوزه گردشگری استفاده نشده و سازمان‌دهی در این حوزه صورت نگرفته است.

او ابراز امیدواری کرد که با حضور متخصصان دو حوزه ادبیات و گردشگری و تشکیل میز تخصصی ادبی پایه و بنیان درستی در حوزه گردشگری ادبی گذاشته شود.

برگزاری ایونت‌های متنوع در استان‌ها و شناسایی محورهای ادبی در استان‌ها، از دیگر موارد مورد اشاره مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در این جلسه بود.

فاطمی تشکیل این میزهای تخصصی را به معنای تجاری‌سازی عنوان کرد و گفت: متخصصان حاضر در میزها می‌توانند در آینده به‌عنوان مشاور به سرمایه‌گذاران معرفی شوند و در راستای هرچه بهتر اجرا شدن پروژه‌های گردشگری کمک‌رسان باشند.

در این نشست افراد حاضر نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، ارائه ایده‌های نو برای تجاری‌سازی گردشگری ادبی و طراحی تورهای تخصصی گردشگری ادبی به بیان تجارب و پیشنهادهای خود پرداختند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.