اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد.

روان‌‌سازی و آسان‌سازی روند صدور ویزا برای گردشگران خارجی

روان‌‌سازی و آسان‌سازی روند صدور ویزا برای گردشگران خارجی

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایسنا، ناصر کنعانی شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در این باره اظهار کرد: در واقع وزارت خارجه روند صدور روادید را روان سازی و آسان‌سازی کرده است.

او افزود: در مقطعی پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای  کشورهای جهان به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا، صنعت جهانی گردشگری را دچار رکود کرد.

کنعانی گفت: ضمن اینکه گردشگران خودشان نیز به اندازه سابق تمایل به انجام سفرهای توریستی نداشتد، ولی الان این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بعد از بهبود شرایط بهداشتی و فروکش کردن کرونا، فضا باز شده و تا جایی که من اطلاع دارم، روند صدور روادید در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با همان ترتیبات قبلی در حال انجام است.

او اضافه کرد: در بحث گردشگری، وزارت امور خارجه در  حوزه صدور روادید و  در بخش اطلاع‌رسانی و  اینکه علاقه‌مندان را  متوجه ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران کند، نقش دارد و در این زمینه تلاش دارد که به نحو مناسب به این مسئولیت‌ها عمل کند، بخش دیگری هم به سیاست‌های عمومی دولت در این حوزه بر می‌گردد که سیاست دولت نیز افزایش جذب گردشگر است.

او خاطرنشان کرد: در مورد هشدار کشورهایی همچون فرانسه، سوئد و انگلیس به شهروندان شان در مورد سفر به ایران نیز این هشدارها ماهیت سیاسی دارند و نمی‌تواند تاثیر ملموسی بر وضعیت گردشگری داشته باشد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.