اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بعد از 2600 کیلومتر پیاده‌روی

کاروان انصار‌الحسین مشهد به کربلای معلی رسید.

کاروان انصار‌الحسین مشهد به کربلای معلی رسید

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، اعضای این کاروان که طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین را می‌روند، امسال برای بیست و یکمین سال متوالی مسیر مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی کردند و بعد از عبور از شهرها و روستاهای مختلف در ایران و عراق شب گذشته به حرم حضرت امام حسین (ع) رسیدند.

کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) در مشهد مقدس است که ۱۷ تیرماه سال جاری بعد از برگزار ی آیین بدرقه و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، برای بیست و یکمین بار حرکت معنوی خود را از مشهد مقدس تا کربلای معلی آغاز کردند.

اعضای این کاروان ۱۸۰ نفره ۲هزار کیلومتر پیاده‌روی را در خاک ایران انجام دادند و با عبور از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و با طی ۶۰۰ کیلومتر دیگر به صورت پیاده در خاک عراق با خیل زائران پیاده‌ای که به سمت نجف و کربلا در حرکت بودند، همراه شدند و خود را به حرم امام حسین (ع) رساندند.

کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) یک کاروان مردمی است که به هیچ دستگاه دولتی وابسته نیست و هدف این کاروان معرفی و نشر و گسترش معارف حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی است. جوان‌ترین زائر این کاروان، ۱۲ ساله و مسن‌ترین زائر ۷۳ است.

آیین استقبال از این کاروان روز آخر ماه صفر با حضور مردم و مسئولان در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.