اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

پیش‌بینی اسکان و ارائه خدمات رایگان به ۶۰۰هزار زائر پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد

پیش‌بینی اسکان و ارائه خدمات رایگان به 600هزار زائر پیاده دهه آخر ماه صفر در مشهد

حسین رضایی امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با بیان این که تمام تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر اندیشیده شده است، اظهار کرد: برای میزبانی و ارائه خدمات به ۶۰۰هزار زائر پیاده امام هشتم (ع) آمادگی کامل داریم.

او با بیان این که تاکنون ثبت‌نام بیش از ۱۰۰هزار نفر در سامانه قطعی شده از بارگزاری اطلاعات ۵۰هزار زائر پیاده دیگر خبر داد و افزود: خدمات این جمعیت به زائران پیاده شامل اسکان، خدمات رفاهی، خدمات درمانی و پزشکی، غذا، دارو و … است که تمام این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رضایی با بیان این که در دهه آخر صفر میزبان زائران پیاده از تمام نقاط ایران هستیم اضافه کرد: زائران پیاده در قالب کاروان‌های مختلف در سامانه جمعیت خدمتگزاران ثبت نام می‌کنند و غیر از هزینه بیمه هیچ هزینه‌ای از زائران پیاده دریافت نمی‌شود و به لطف خدا و عنایت امام هشتم (ع)، همت خیران و کمک‌های مردمی خدمات شایسته به این زائران در دهه آخر ماه صفر ارائه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) یادآور شد: این جمعیت سال ۱۳۸۰ با هدف تسهیل ارائه خدمات به زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) تاسیس شد. در سال اول فعالیت ۱۶ ایستگاه در مبادی ورودی به مشهد برای زائران تدارک دیده شده بود که اکنون ۳۲۰ ایستگاه در کنار مراکزی با عنوان میقات‌الرضا برای ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا (ع) راه‌اندازی شده است.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: ۲۰هزار خادم افتخاری به ارائه خدمت به زائران پیاده رضوی در دهه آخر ماه صفر می‌پردازند که شامل اقشار و گروه‌های مختلف هستند.

رضایی ادامه داد: ۱۱ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی، تعدادی آشپزخانه و مرکز تهیه غذا و ۳۶۴ مدرسه و حسینیه برای ارائه خدمات به زائران و نیز اسکان آنان آماده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: تا قبل از شیوع کرونا و در سال ۱۳۹۸، در دهه آخر صفر به حدود ۵۰۰هزار زائر پیاده در مشهد خدمات ارائه شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.