اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رییس ستاد اربعین اعلام کرد:

بازگشت ۸۳۰ هزار زائر ایرانی به کشور/ اتباع مقیم به مرز شلمچه مراجعه نکنند.

بازگشت ۸۳۰ هزار زائر ایرانی به کشور/ اتباع مقیم به مرز شلمچه مراجعه نکنند

به گزارش میراث آریا، سید مجیدمیراحمدی صبح دوشنبه در گفت و گوی خبری گفت: اکنون مرزها بسیار روان است و مشکلی در خروج و ورود در مرزها نیست؛ روز گذشته نشستی برای بازگشت زائران برگزار و تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

معاون امنیتی و اجتماعی وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که با این روند شاهد کمترین مشکل در بازگشت زائران باشیم.

رییس ستاد مرکزی اربعین توصیه کرد که زایران مدت سفر در عراق و بویژه کربلا را کم کنند و برگشت را به روز اربعین و دو روز پس از آن موکول نکنند.

میراحمدی یادآور شد: شاهد شکوه مثال زدنی در راهپیمایی عظیم اربعین هستیم و دشمنان اسلام با شایعه پراکنی به دنبال هراس و نگرانی زائران هستند. در حالی که وضعیت عراق خوب است و تنها در بحث حمل و نقل برخی مشکلات در خاک عراق وجود دارد.

رییس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت تردد اتباع مقیم ایران (افغانستان) گفت: زائران افغان در مرزهای شلمچه برای شرکت در آیین اربعین حضور دارند و روند تردد آنها هم آهسته است زیرا طرف عراقی نمی‌تواند پذیرش قابل توجهی داشته باشد؛ بر این اساس از اتباع افغان درخواست داریم به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا بیش از این شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

بر اساس آمار نیروی انتظامی، از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) از مرزهای غربی کشور به عراق عزیمت کرده اند. سفر زائران در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه به اوج رسید که به دلیل آماده نبودن زیرساخت های مناسب در عراق و برای حفظ سلامت هموطنان، مرزها موقتا بسته شد. اکنون به گفته مسئولان ستاد اربعین روند تردد در مرزها به حالت عادی بازگشته است و در برخی از مرزها میزان بازگشت زائران به کشور بیشتر از تعداد خروجی آنها برای سفر به عراق است.

بر اساس تقویم، روز شنبه ۲۶ شهریور ماه، چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) و روز اربعین است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.