اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تولید و عرضه صنایع‌دستی سراسر کشور در کیش/ انتخاب کیش به‌عنوان هاب صادرات صنایع‌دستی

تولید و عرضه صنایع‌دستی سراسر کشور در کیش/ انتخاب کیش به‌عنوان هاب صادرات صنایع‌دستی

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در کیش برگزار شد.
در این آیین جلالی کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی را جزو سفیران هویت بنیان در حوزه صنایع‌دستی عنوان و بر لزوم عرضه اقلام و صنایع‌دستی متنوع در کیش تاکید کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، افزود: انتظار داریم که در کیش مانند رنگین‌کمان تنوع اقلام و صنایع دستی داشته باشیم. همچنین میراث ناملموس ما می‌تواند در کنار آداب و رسوم و اقوام پررنگ‌تر شود.
او امضای این تفاهم‌نامه را در راستای تولید و عرضه صنایع‌دستی در کیش همچنین تبدیل این جزیره به  هاب و پایایانه صادرات صنایع‌دستی به دیگر کشورها مفید ارزیابی کرد.

در ادامه مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی در این مراسم به سبقه ۹۰ ساله کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی و ثبت آن به‌عنوان چهارمین شرکت ثبتی ایران، اشاره کرد و افزود: افزود: گردشگری و تسهیل ورود و خروج گردشگران از سالیان دور اهمیت داشته و اهمیت این موضوع موجب ثبت کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی شده است.

صوفی با اشاره به عضویت کانون در انجمن‌های مهم دنیا به تشریح ماموریت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: «برگزاری نمایشگاه‌های خارجی برای معرفی ایران در سطح بین‌الملل، ساماندهی فعالیت کمپرها، سافاری، آفروید، صدور اسناد بین‌المللی خودرو مانند پلاک و گواهینامه‌های بین‌المللی، فعالیت در حوزه امدادخودرو و امدادرسانی به گردشگران از جمله فعالیت‌های کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی محسوب می‌شود.
او  با اشاره به اهمیت کیش به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور، افزود: سبقه تاریخی و تمدنی، جاذبه‌های متعدد گردشگری در کنار جاذبه‌های تاریخی در این جزیره فرصت مغتنمی را فراهم کرده تا بیش از گذشته بتوانیم در راستای معرفی کیش اقدام کنیم.
مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی ابراز امیدواری کرد که این همکاری منجر به تسریع اقدامات و اهداف موثر دو جانبه و شکوفایی گردشگری کیش در دوران پساکرونا شود.
صوفی با تاکید بر ضرورت به روز شدن تفاهم‌نامه و ایجاد مسیر اجرایی برای آن، تریح کرد: باید آمار کمی نیز به تفاهم نامه در راستای اجرایی شدن آن افزوده شود و استمرار آن برای برنامه کمی و زمان بندی محقق شود.

همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی و کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی موجب تحقق نقشه جامع گردشگری کیش می‌شود

همچنین مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به تنوع حوزه‌های گردشگری در کیش تصریح کرد: به دلیل فقدان نگاه مدیریت علمی در کیش از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری این جزیره استفاده درستی نشده است. در حوزه گردشگری نواقصی وجود داشت که با بررسی‌های انجام شده و مشورت با کارشناسان و نخبگان نقشه جامعی را تهیه کرده‌ایم.
او با اشاره به اینکه این نقشه جامع در راستای استفاده از ظرفیت‌های کیش و با نگاه علمی به کار گرفته می‌شود، گفت: ما نیازمند تکمیل زنجیره گردشگری در جزیره کیش هستیم و در این راستا استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی  حائز اهمیت است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد: تخصص شما تنوع‌بخشی و به کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی، آداب و رسوم و غیره است و امیدوارم استفاده درستی از این ظرفیت‌ها شود.

او با ابراز امیدواری از تبدیل کیش به‌عنوان ویترین گردشگری ایران، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی از تحقق این مسئله اطمینان دارم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.