اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اعزام روزانه ۸۰ هزار زائر اربعین با ناوگان جاده‌ای/ پایانه مهران پرمتقاضی‌ترین مرز عبوری‌

اعزام روزانه 80 هزار زائر اربعین با ناوگان جاده‌ای/ پایانه مهران پرمتقاضی‌ترین مرز عبوری‌

به گزارش میراث آریا و به نقل از فارس، داریوش باقرجوان اظهار کرد: از آغاز طرح اربعین‌ تا اولین دقایق امروز تعداد ۲۸۳ هزار زائر از طریق انجام ۱۱ هزار سفر ناوگان عمومی جاده‌ای به پایانه‌‌های مرزی اعزام شدند.

او افزود: تعداد ۸ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در حال حاضر برای جابه‌جایی زوار عملیاتی و فعال شده‌اند، ناوگان به محض آنکه در پایانه‌های مرزی زائران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیاده می‌کند به مبدأ برمی‌گردد و به محض رسیدن اتوبوس در پایانه، مجددا سرویس برای آن اتوبوس برقرار می‌شود.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر سفرهای برنامه‌ای ما از ساعتی به خطی تبدیل شده است و به محض رسیدن ناوگان در پایانه سرویس برای آن ناوگان تعیین می‌شود.

 امکان جابه‌جایی روزانه ۸۰ هزار زائر با ناوگان جاده‌ای

باقرجوان با بیان اینکه رانندگان ناوگان موظف به رانندگی برای مدت زمان مشخص هستند، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت ناوگان جاده‌ای روزانه ۸۰ هزار زائر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابه‌جا می‌کنیم.

 پایانه مهران اولین انتخاب زوار در روزهای اخیر

مدیرکل دفتر مسافر سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اعزام زوار به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است، گفت: تاکنون مرز مهران با ۶۳ درصد پرمتقاضی‌ترین پایانه مرزی از سوی زوار اربعین بوده است و پس از آن پایانه مرزی شملچه با ۳۱ درصد، چذابه با ۳ درصد و خسروی با ۲ درصد در رتبه‌‌های بعد قرار دارد.

صدور بلیت با استعلام کد ملی از سامانه سماح در راستای مقابله با بازار سیاه بلیت

او با اشاره به اینکه صدور بلیت بر اساس استعلام از سامانه سما انجام می‌شود، گفت: از آن منظر که نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه برخی افراد خارج از چرخه زائران اربعین، قصد تهیه بلیت و فروش با نرخ‌های بالاتر و ایجاد بازار سیاه را داشتند، تلاش کردیم عرضه بلیت با استعلام کد ملی از سامانه سماح انجام شود.

باقرجوان افزود: در هنگام صدور بلیت کارت ملی یا گذرنامه مطالبه می‌شود، کد ملی از سامانه سماح استعلام و صدور بلیت انجام می‌شود، البته زوار نگران نباشند، ثبت نام در سامانه سماح بسیار ساده و راحت است و پس از آن بلافاصله صدور بلیت انجام می‌شود.

بنابراین گزارش طرح سفرهای جاده‌ای اربعین از ۱۱ شهریور آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.