اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بازنگری در گردشگری شعار و ماموریت ۲۰۲۲ unwto/ بحران کووید خلاقیت را برانگیخته است.

بازنگری در گردشگری شعار و ماموریت ۲۰۲۲ unwto/ بحران کووید خلاقیت را برانگیخته است

اکنون با گذشت ۳ سال از بیماری کووید-۱۹ و‌ کنترل اپیدمی و ارتقای ایمنی بسیاری از کشورها که اقتصاد اصلی آنها مبتنی بر گردشگری است سعی کردند که به رونق گردشگری خود بیافزایند. سکوت گردشگری در دوران پاندمیک این فرصت را به بسیاری از کشورها و فعالان داد تا در مورد ضعف‌ها و قوت‌ها و روش‌های بازآفرینی مجدد گردشگری بیش از پیش بیاندیشند.

تعداد گردشگران ورودی بین‌المللی در آغاز سال جاری دو برابر تعداد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ بود. در برخی مناطق گردشگران ورودی در حال حاضر در سطح قبل از همه‌گیری یا حتی بالاتر از آن هستند، بسیاری از مناطق آماده تولد و شکوفایی دوباره هستند.

شهرها و مقاصد گردشگری با برنامه‌ریزی هوشمندانه، راه حل‌های نوآورانه را امتحان می‌کنند، در مورد چگونگی سازمان‌دهی، بازیابی مجدد و نقشی که مبتنی بر واقعیت‌های جدید گردشگری باید متصور باشند، دوباره فکر می‌کنند.

سالانه حدود ۱۴ میلیون گردشگر از فلورانس دیدن می‌کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ پاندمی به‌طور رسمی اعلام شد. سال بعد این شهر شاهد کاهش ۸۷ درصدی بازدید بود و در سال ۲۰۲۱، شاهد رشد ۴۷ درصدی به نسبت  سال ۲۰۲۰ بود؛ این روال در تمامی دنیا به‌خصوص شهرهای اروپایی حاکم است.

از این‌رو سازمان جهانی گردشگری «بازنگری در گردشگری» را به‌عنوان شعار و ماموریت سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است و ‌امسال نیز در ۲۷ سپتامبر این روز جشن گرفته خواهد شد.

هدف سازمان جهانی گردشگری نواندیشی است،که با تمرکز برداشته‌ها ، راه آینده باز می‌شود و فرصت بازنگری، گردشگری را برجسته خواهد کرد و آن بدان معناست، که مردم و سیاره زمین در اولویت قرار می‌گیرند و همه از دولت‌ها و مشاغل گرفته تا جوامع محلی حول یک چشم‌انداز مشترک برای یک بخش پایدارتر، فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر گردهم می‌آیند.

از دیگر اهداف انتخاب موضوع «بازنگری در گردشگری»، الهام بخشیدن پیرامون بازنگری ‌ و بازاندیشی به‌منظور توسعه از طریق ارزیابی مجددظرفیت‌ها، ساختن هویتی متفاوت، مهارت‌آموزی، تعهدپذیری مستمر، آموزش و اشتغال‌زایی و نیز اثرات گردشگری بر زمین و فرصت‌هایی برای رشد پایدارتر است.

 دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (زوراب) در پیام خود برای روز جهانی سال ۲۰۲۲ و‌ شعار تعیین‌شده بیان کرده است:

بازنگری در یکی از بخش‌های بزرگ اقتصادی جهان آسان نخواهد بود. اما؛ ما در حال حاضر در راه خوبی هستیم. بحران کووید خلاقیت را برانگیخته و به آن کمک کرده است. این بیماری همه‌گیر تغییر کار را تسریع کرد و چالش‌ها و همچنین فرصت‌های عظیمی را برای اطمینان از بهره‌مندی افراد بیشتری با راه‌اندازی مجدد گردشگری به ارمغان آورد.

ما همچنین در حال پیشرفت قابل توجهی در تبدیل گردشگری به محرک اصلی اقتصادهای سبز، آبی و دیجیتال هستیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که رشد به ضرر مردم یا سیاره‌ها تمام نمی‌شود.

اهداف سازمان جهانی گردشگری این فرصت را در اختیار متولیان، دست‌اندرکاران و فعالان گردشگری کشورمان قرار می‌دهد، که همزمان با برنامه‌ریزی  به داشته‌های خود با ارزیابی مجدد ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، بررسی نقاط قوت و ضعف با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای آینده گردشگری کشور تلاش کنند. شعار و ماموریت سال ۲۰۲۲ فرصت مغتنمی است تا همزمان با دیگر کشورها از خطاها جلوگیری و موانع توسعه رامرتفع کرده و با مدیریت یکپارچه، افزایش دانش و مهارت‌ها، توسعه پایدار و گردشگری سبز نیز مورد توجه قرارداده و فرصت تولد دوباره گردشگری کشور را ارج نهاده و از مواهب آن بهره‌مند شویم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.