اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

لغو اعزام کاروان‌ها به عراق/ بازگشت ایرانیان از عراق با یک پرواز فوق‌العاده/ زائران ایرانی در سلامت کامل هستند.

لغو اعزام کاروان‌ها به عراق/ بازگشت ایرانیان از عراق با یک پرواز فوق‌العاده/ زائران ایرانی در سلامت کامل هستند

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن خوشخو امروز سه‌شنبه هشتم شهریور ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: «در حال تلاش و هماهنگی برای انجام یک پرواز فوق العاده به منظور بازگرداندن ایرانیان از عراق و بغداد هستیم که هم اکنون در فرودگاه حضور دارند. امیدواریم این پرواز امروز انجام شود.»

سازمان حج و زیارت نیز در اطلاعیه‌ای خبر داد زائران ایرانی در عراق در صحت و سلامت هستند و اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است.

در پی تحولات عراق، سفارت ایران نیز در بیانیه ای تأکید کرد زائران ایرانی از تردد در شهرهای بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از همه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند؛ تقاضا می‌کند با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.»

زائران ایرانی در سلامت کامل هستند

محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق نیز در این باره گفت: زائران ایرانی در عراق در سلامت کامل هستند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات و ناآرامی‌های اخیر در عراق وضعیت زائران ایرانی اربعین حسینی در این کشور چگونه است، اظهار کرد: «تاکنون هیچ مشکلی در خصوص زائران ایرانی گزارش نشده است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.