اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

پروازهای حج تمتع از فردا آغاز می شود

پروازهای حج تمتع از فردا آغاز می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پروازهای حج تمتع از فردا 22 خرداد ماه 1401 خبر داد.

کاپیتان محمد محمدی بخش در نشست خبری که با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام خبر فوق اظهارداشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود استراتژی و منشور عملکردی ما را برای پروازهای حج تعیین کرده‌اند و امروز خرسندیم که پس از دو سال خادم حجاج هستیم.

محمدی بخش با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی گوناگون برای پروازهای حج تمتع گفت:‌ ضمن هماهنگی با ناجا، واجا و پلیس، توصیه‌های لازم در مورد چک و کنترل و خروج و ورود بار همراه مسافر نیز به همه متولیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه نیروی انسانی و نرم‌افزاری کاملاً در هماهنگی کامل هستیم، افزود: به منظور اختصاص شرکت هواپیمایی جایگزین در صورت بروز هرگونه مشکل برای هما در پروازهای حج تاکنون عربستان هیچ شرکتی را به جز ایران‌ایر قبول نکرده است اما پیش‌بینی‌های ثانویه برای تغییر نوع پشتیبانی داریم به عنوان مثال قشم‌ایر، شرکت معراج و ایرتور اعلام آمادگی کرده‌اند تا در حوزه تامین قطعه هواپیما و پشتیبانی در صورت نیاز خدمات ارائه کنند.

آمادگی کامل فرودگاه‌های کشور برای برگزاری پروازهای حج

در ادامه این نشست حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز از آمادگی کامل فرودگاه‌های کشور برای برگزاری پروازهای حج امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با دست‌اندرکاران برگزاری مناسک حج و فرآیند تردد مسافران برگزار شده است، گفت: در این جلسات نقاط ضعف و قوت پروازهای حج سنوات گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

سیدی تصریح کرد: وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری در فرودگاههای تحت مسئولیت شرکت فرودگاه‌ها که در عملیات اعزام زائران به مناسک حج فعال هستند در دستور کار قرار گرفت تا با مشکل احتمالی مواجه نشوند و بهترین سرویس‌ها به زائران ارائه شود.

اعزام زائران ایرانی از 18 فرودگاه  کشور به عربستان

شمس‌الدین فرزادی‌پور سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اعلام آمادگی ایرلاین‌های داخلی برای مشارکت در انجام پروازهای حج افزود: پس از دوسال وقفه در پروازهای حج به‌دلیل پاندمی کرونا، امسال شرایطی پیش آمده است تا در هما افتخار خدمتگزاری به زائران را داشته باشیم، به‌محض اعلام آمادگی کشور میزبان برای برگزاری مراسم حج،‌ علی‌رغم محدودیت زمانی بلافاصله کارها برای هماهنگی آغاز شد.

سرپرست ایران‌ایر در ادامه با اشاره به اعزام نماینده ایران‌ایر به عربستان، گفت: هماهنگی‌های لازم با وجود محدودیت‌های به‌وجودآمده انجام شد و با عنایت الهی بامداد امروز بخشی از کارگزاران حج عازم سرزمین وحی شدند و 40 هزار و 640 زائر از 18  فرودگاه از جمله اردبیل،‌ اهواز، یزد، بندرعباس، بوشهر، کرمان، زنجان، ارومیه، شیراز، مشهد، بیرجند، زاهدان و… انجام خواهد شد.

انجام پروازهای حج فرودگاه امام (ره) از ترمینال سلام

سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ‌پروازهای فرودگاه امام از 22 خرداد آغاز و تا 12 تیر ادامه دارد،گفت:‌ صبح فردا ساعت 06:40 اولین پرواز از فرودگاه امام آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروازهای حج فرودگاه امام (ره) از طریق ترمینال سلام آغاز خواهد شد و از این فرودگاه با انجام 48 پرواز ، 11 هزار و 300 زائر به عملیات حج اعزام می‌شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.