۰۴ خرداد اخبار صنعت گردشگری
سازمان جهانی گردشگری منتشر کرد.
فراخوان شرکت در برنامه «آینده دیجیتال» برای شرکتهای کوچک و متوسط

بهگزارش میراثآریا، برنامه «آینده دیجیتال» سازمان جهانی گردشگری از شرکتها و استارتاپهای علاقمند به توسعه در زمینه دیجیتال دعوت کرده است برای بهرهمندی از دورههای آموزشی مرتبط با این حوزه، ثبت نام کنند. برنامه آینده دیجیتال به دنبال تسریع بهبود اقتصادی بخش گردشگری با گسترش شرکتهای کوچک و متوسط نوآورانه (SMEs) است تا از فناوریهای دیجیتال برای ایجاد شغل و افزایش انعطافپذیری آینده، در پیوندهای زنجیره ارزش گردشگری پس از همهگیری کرونا، بهترین استفاده را ببرد.
این برنامه قصد دارد با توانمندسازی فناورانه منابع انسانی بخش گردشگری (راهنمایان گردشگری، فعالان حوزههای اقامت، غذا، صنایعدستی، دفاتر مسافرتی، شرکتهای خدمات آنلاین و کارکنان تمام کسبوکارهای رسمی و غیررسمی مرتبط با گردشگری که مسلط به زبان انگلیسی هستند)، به اینجاد اشتغال و افزایش تابآوری حداقل یک میلیون کسبوکار بعد از بحران کرونا کمک کند.
مراحل برنامه آینده دیجیتال چیست؟
در حالی که بحران کرونا به یک مشکل اساسی برای بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط تبدیل شد، اما فرصتهای فراوانی را هم برای آنهایی که میتوانستند خلاقیت به خرج بدهند و از دسترسی گسترده کانالهای دیجیتال استفاده کنند، ایجاد کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت Mastercard Test and Learn®، شرکتهای کوچک و متوسط دارای قابلیت دیجیتالی، نسبت به همتایان خود ۵,۰ درصد افزایش در هزینه مشتری و ۴.۵ درصد افزایش در تراکنشها را در طول دوران همهگیری داشتهاند.
برنامه آینده دیجیتال UNWTO بر این باور است که SMEها در خط مقدم بهبود اقتصادی هستند و هدف این برنامه، حمایت از مسیر تحول دیجیتال آنها با تسهیل توزیع فناوریهای مربوط به SMEها در زنجیره ارزش گردشگری است.
مسیرهای دیجیتال برای شرکتهای کوچک و متوسط
مسیرهای دیجیتال بر اساس ارزیابیهای تاثیر پذیرش فناوریهای دیجیتال و مخرب در شرکتهای کوچک و متوسط در طول بحران کووید-۱۹، روندهای بازار، و گزارشهای مختلف از سازمان جهانی گردشگری و سایر سازمانهایی که تسلط دیجیتال، کمبود مهارتها و نیازها را در گردشگری مختلف شناسایی کردهاند، تنظیم شده است. این مسیرهای دیجیتال ابزارهای عملی برتر ارائهشده توسط شرکتهای فناوری برتر را ارائه میدهند. محتوا و ابزارها در ۵ بُعد ساختار یافتهاند که به شرکتهای کوچک و متوسط اجازه میدهند نیازهای اصلی خود را شناسایی کرده و مسیر دیجیتالی تعیینشده توسط «ابزار آمادگی دیجیتال» را تنظیم کنند و تحول دیجیتال خود را تسریع بخشند.
اتصال
امروزه مسیر اتصال برای بسیاری از عملکردهای تجاری ضروری است. این مسیر به SMEها کمک میکند تا زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را مدیریت و محافظت کنند. در این مسیر، ابزارهایی در مورد چگونگی ایجاد زیرساخت شبکه تجاری، مدیریت محیطهای IT، و پیکربندی امنیت اولیه و سایر خدمات اتصال برای SMEها ارائه میشود.
رشد کسب و کار