اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

توسط وزارت صمت انجام شد.

اجرای بیش از ۲۴۰۰ بازرسی از مراکز اقامتی و رستوران‌ها

 

اجرای بیش از 2400 بازرسی از مراکز اقامتی و رستوران‌ها

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، بیش از ۲۴۰۰ بازرسی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت صورت گرفته است.

طبق گزارش وزارت صمت، در طول این ایام ۳۰۰ برگ گزارش بازرسی (از ۱۵۵۶ بازرسی صورت‌گرفته) برای رستوران‌ها و واحد‌های پذیرایی مراکز بین‌راهی صادر شده است که ارزش ریالی تخلفات مربوط به آنها ۱۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۸۰ ریال بوده است. همچنین برای ۲۹ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (از ۶۴۱ بازرسی صورت‌گرفته) برگ گزارش بازرسی به ارزش ۱ میلیارد و ۴۴ میلیون و ۵۶۵ هزار ریال صادر شده است. سهم مراکز اقامتی موقت مانند کمپ‌ها و مهمانسرا‌ها و مسافرخانه‌ها نیز ۷ برگ گزارش (از ۱۴۷ بازرسی صورت‌گرفته) معادل با ۴۲ میلیون ریال بود.

همچنین در طول این مدت به ۵۰ مورد شکوائیه  مردمی (از تعداد کل ۱۲۸ شکایت) رسیدگی شد که تقریبا تمام آنها مربوط به رستوران‌ها و واحد‌های پذیرایی و مراکز بین‌راهی بود. این شکوائیه‌ها از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ که به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم است، دریافت شد.

از مراکز اقامتی با وجود انجام ۹۸ بازرسی و ۹ گشت، هیچ تخلفی به ثبت نرسید. این گشت‌ها به منظور افزایش نظارت در طرح تشدید بازرسی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، ازجمله تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کننگان و… و نظارت در بخش کالاها و خدمات پرمصرف در این ایام صورت گرفت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.