اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عنوان کرد:

افزایش ماندگاری گردشگران، هدف ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان

افزایش ماندگاری گردشگران، هدف ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تلاش برای افزایش ماندگاری گردشگران در پهنه استان اصفهان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، دومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور نادر آخوندی مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و دیگر اعضا در استانداری اصفهان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: در تابستان امسال به‌ویژه تعطیلات چند روز گذشته تلاش شد تا شرایط مناسبی برای بازدیدها و اقامت گردشگران در پهنه استان اصفهان فراهم شود.

او ادامه داد: بررسی‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان اصفهان حاکی است که طول مدت اقامت گردشگران در طی نوروز و تابستان ۱۴۰۲، به میزان نزدیک به ۳ روز بوده، با این وصف معتقدیم این زمان اقامت با توجه به گستردگی استان و حجم آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در استان اصفهان زمان کمی است لذا برای توسعه پایدار استان بر مبنای صنعت گردشگری نیاز داریم تا صنعت گردشگری در تمامی مناطق استان نهادینه شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان افزود: امسال بنا داریم تا فعالیت‌های نوروز ۱۴۰۳ ستاد اجرایی خدمات سفر را از شهریورماه آغاز کنیم، لذا مباحث فرهنگی، اطلاع‌رسانی و اصلاح زیرساخت‌های اقامتی و ارتباطی در پهنه استان اصفهان از اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان است که با توجه به مدت‌زمان شش‌ماهه‌ای که داریم می‌توانیم بسیاری از موانع پیش رو را در نوروز ۱۴۰۳ از هم‌اکنون شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

در این نشست ۷ کمیته از مجموع ۱۳ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارشی از فعالیت‌های نوروز و تابستان خود ارائه کردند و مقرر شد جلسه‌های ستاد به‌صورت سه هفته یک‌بار برگزار و ضمن ارائه گزارش سایر کمیته‌ها، نسبت به رفع موانع و مشکلاتی که در روند فعالیت کمیته‌ها وجود دارد اقدام شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.