اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گزارش میراث‌آریا از پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران/ به تو از دور سلام

گزارش میراث‌آریا از پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران/ به تو از دور سلام

به گزارش میراث آریا، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، از ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور دلداگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با قرائت زیارت اربعین آغاز شد. جاماندگان قافله عشق، در این آیین نمادین، به تاسی از روایت امام هادی(ع) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیان کرده‌اند، پس از پیمودن مسیر ۱۷ کیلومتری به شهرری آمده و در آستان مقدس سیدالکریم دل‌ها را روانه بین الحرمین می‌کنند.
این مراسم از ساعت ۷ صبح آغاز شده بود و از همان دقایق ابتدایی خیلی‌ها آمده بودند. هر کس که در دلش آرزوی زیارت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام را در روز اربعین داشت و اکنون کربلا نبود می‌شد اینجا پیدا کرد.
با حال غریب و دلی شکسته و سلامی که از دور به ارباب بی‌کفن‌ می‌دادند. خوب می‌دانستند که زیارت سیدالکریم عبدالعظیم حسنی کمتر از زیارت سیدالشهدا نیست برای همین هر طور بود امروز خود را به اینجا رسانده بودند.
فرقی هم نمی‌کرد اهل کدام منطقه تهران بودند و کدام نقطه شهر سکونت داشتند هرطوری بود خودشان را رسانده بودند به این راهپیمایی که ثوابش هم کم نیست.
گروه‌های جهادی هم کم نگذاشته بودند. هیئت‌های مذهبی پای کار بودند.در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های فراوانی برپا بود. هر کس از رفقایش در سفر کربلا جامانده‌ بود اینجا بود در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین.
انگار اینجا گوشه‌ای از مراسم پیاده‌روی اربعین است فرقی با سرزمین عراق و مسیر نجف تا کربلا ندارد مقصد یکی است و هدف یکی. زائران دل شکسته از همینجا به نیت زیارت کربلا به امام حسین سلام می‌دادند و به نیت زیارت قبر شش‌گوشه آقا، زیارت اربعین می‌خواندند و زیارت عاشورا زمزمه می‌کردند.
در طول مسیر چیزی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کرد باز حضور جوان‌ها بود که در ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها کمر همت برای خدمت به زائران امام غریب‌شان بسته بودند. یکی چای می‌ریخت، یکی علم و پرچم را به دوش می‌کشید، بعضی‌های توی پخت نذری کمک می‌کردند و عده‌ای هم بی‌ریا گوشه‌ای از مسیر پیاده‌روی روی زمین نشسته بودند و کفش زائران را واکس می‌زدند. اینجا انگار هیچ فرقی با مسیر پیاده‌روی اربعین ندارد.
زائران به حرم عبدالعظیم حسنی که می‌رسند حالشان دگرگون می‌شود. زیارت سیدالکریم برابر است با زیارت اباعبدالله‌. به همین علت همین که به حرم می‌رسند دست روی سینه می‌گذارند و به نیت زیارت امام حسین به فرزندی از نسل رسول‌الله سلام می‌دهند که در خاک ری مدفون است و بوی اجداد غریبش را می‌دهد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.