اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

الزام ارائه تست منفي PCR يا تزريق دو دوز واكسن كرونا در پروازهاي خارجي/ ارائه بسته بهداشتي در پروازهاي داخلي از فردا

الزام ارائه تست منفي PCR يا تزريق دو دوز واكسن كرونا در پروازهاي خارجي/ ارائه بسته بهداشتي در پروازهاي داخلي از فردا

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري، از بازگشت محدوديت هاي كرونايي براي سفر به ايران خبر داد و گفت: به توجه به شيوع مجدد ويروس كرونا در كشور مسافران براي ورود به ايران ملزم به ارائه تست منفي PCR يا ارائه گواهي سلامت الكترونيكي مبني بر تزريق دو دوز واكسن كرونا هستند.

مير اكبر رضوي اظهارداشت: به توجه به شيوع مجدد ويروس كرونا، اطلاعيه هوانوردي در پروازهاي خارجي بر روي سايت سازمان هواپيمايي كشوري داراي اعتبار است و دستورالعمل ها و پروتكل هاي ابلاغي ستاد ملي كرونا مبني بر ارائه دو دوز واكسن كرونا يا ارائه تست منفي PCR براي مسافران مورد توجه خواهد بود.

وي افزود: بنابر مقررات وزارت بهداشت در صورت نياز غربالگري هنگام ورود انجام و نسبت به مسافران مشكوك اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: در پروازهاي داخلي نيز با توجه به شيوع مجدد كرونا شركت هاي هواپيمايي موظفند از تاريخ 29 تيرماه در بدو ورود مسافران به هواپيما نسبت به ارائه پك بهداشتي شامل ماسك و پد الكلي در پروازها اقدام كنند.

رضوي بر رعايت فاصله اجتماعي در فرودگاه هنگام گرفتن كارت پرواز و استفاده از ماسك در محيط فرودگاهي تاكيد كرد و افزود: بنابراين شركت هاي هواپيمايي موظفند كمافي السابق نسبت به ضرورت استفاده از ماسك در طول پرواز و نظارت بر رعايت آن توسط مسافران اقدام كنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.