اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

افزايش همكاري هاي همه جانبه ميان ايران و ايكائو
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ديدار با مدير دفتر ناوبري هوايي ايكائو تاكيد كرد:

افزايش همكاري هاي همه جانبه ميان ايران و ايكائو

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ديدار با مدير دفتر ناوبري هوايي ايكائو بر افزايش همكاري هاي همه جانبه ميان ايران و ايكائو تاكيد كرد و گفت: شعار صنعت حمل ونقل هوايي ايران، همكاري مشترك و ايفاي نقش هايي است كه توسط ايكائو بر عهده ما گذاشته شده است.

كاپيتان محمد محمدي بخش، در ديدار با مدير دفتر ناوبري هوايي سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو)، كه به منظور برگزاري کارگاه آموزشي با موضوع “همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی ” به ايران سفر كرده اند، از ايكائو به منظور برنامه ريزي و برپايي اين كارگاه آموزشي تشكر و قدرداني كرد.

وي با بيان اين مطلب كه برپايي كارگاه آموزشي مذكور، شروع مناسبي براي افزايش همكاري ها و تعامل بيشتر دو جانبه بين ايكائو و سازمان هواپيمايي كشوري است، افزود: ايران جزء پيشگامان عضويت در ايكائو به شمار مي رود و از سابقه طولاني در همكاري با ايكائو و ساير سازمان هاي بين المللي هوانوردي برخوردار است.

محمدي بخش با تاكيد بر اين كه ايران از نظر موقعيت، جزء كشورهاي منحصر به فرد منطقه در حوزه ناوبري هوايي و فرودگاهي به شمار مي رود، اظهارداشت: ايران علي رغم تمامي محدوديت ها، همواره در تمامي رويدادها و اتفاقات بين المللي، در مديريت بحران هاي منطقه اي در ترافيك هوايي پيشگام و فضاي ايمن و آرامي را براي پروازهاي عبوري فراهم كرده است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، افزود: با توجه به بحران كشورهاي سوريه، عراق و افغانستان، ايران همواره تسهيل كننده تردد هوايي بوده و به عنوان كشوري بزرگ در منطقه نقش سازنده اي در مديريت جريان ترافيك هوايي ايفا كرده و به همين منظور براي ارتقاء و بهبود اين نقش، نيازمند كمك سازمان جهاني هواپيمايي كشوري هستيم.

محمدي بخش در ادامه، خواستار ايفاي نقش موثرتر ايران در ايكائو و به صورت متقابل استفاده ايران از توانمندي هاي ايكائو براي ارتقاء دانش تخصصي و توان عملياتي متخصصان اين صنعت شد و انتظار خود را اينگونه بيان كرد: در حوزه تحريم ها، حرف هاي زيادي داريم تا بتوانيم با همكاري شما در حوزه افزايش ايمني هوانوردي به دنيا كمك كنيم.

***ايكائو پدر خانواده صنعت هوانوردي دنياست

وي با بيان اينكه اعمال تحريم هاي غيرقانوني عليه كشور ما، خارج از چارچوب ها و اهداف ايكائوست، گفت:  تمامي كساني كه در دنيا در حوزه هوانوردي فعاليت مي كنند، عضو خانواده بزرگ ايكائو هستند، بنابراين نبايد دچار تزلزل شوند و در اين ميان ايكائو نقش پدر اين خانواده را عهده دار بوده و بايد بتواند نقش خودش را به نحو احسن اجرا كند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين افزود: با توجه به اهداف ايكائو كه بر توسعه و پيشرفت حمل ونقل هوايي تاكيد مي كند از ايكائو انتظار مي رود در جهت تحكيم برنامه ها و توسعه اصول هوانوردي امكان برخورداري از اصل برابري ميان كشورهاي متعاهد را فراهم كند.

*** بين بخش نظامي و غير نظامي هوانوردي هماهنگي مناسبي وجود دارد

محمدي بخش به هماهنگي مناسب بين سازمان هواپيمايي كشوري، شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي و نيروهاي مسلح كشور (بخش نظامي و غير نظامي هوانوردي) اشاره و اظهاراميدواري كرد: با همكاري شما بحث آموزش و توسعه نرم افزاري و سخت افزاري در اين حوزه ارتقا يابد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، با بيان اينكه از حرفه اي ترين متخصصان دنيا در تمام حوزه هاي عملياتي و فني در ايران حضور دارند، افزود: امروز كنترل اين فضا با همه تحريم ها و محدوديت ها به نحو احسن اجرا مي شود و اين امر بيانگر علاقه ما به حوزه ايمني و امنيت هوانوردي است.

 وي در ادامه به وضعيت صنعت حمل و نقل هوايي و خدمات اين صنعت به مردم در دوران شيوع كرونا اشاره كرد و افزود: در طول مدت دو سال، شرايط بسيار سخت در حوزه اقتصادي براي بخش هوايي دنيا سپري شد و صنعت هوايي تلاش كرد تا بتواند زنده و سرپا بماند و ميلياردها ماسك و واكسن توسط بخش هوايي دنيا جابه جا شد و اين نشانگر نقش مهم صنعت حمل و نقل هوايي در حوزه اجتماعي است.

محمدي بخش، تصريح كرد: خدمات هوانوردي ارائه شده توسط ايران در بحران ها و بلاياي طبيعي از جمله جنگ، سونامي، زلزله، آتش سوزي، انتقال واكسن، ماسك، تجهيزات پزشكي و … در منطقه و جهان، تنها مي تواند توسط مجموعه هوايي قدرتمند انجام شود، برهمين اساس افتخار داريم كه علي رغم تمام محدوديت ها و سختي ها، پرچمدار حمايت از كشورها و ارائه كمك هاي بشردوستانه توسط حمل ونقل هوايي هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به خدمات هوانوردي ايران در سونامي هائيتي، اطفاي حريق آتش سوزي جنگل هاي گرجستان، تركيه و حتي اعلام آمادگي ايران در خاموش كردن جنگل هاي آمريكا اشاره كرد و افزود: همچنان مي توانيم در حوزه هواپيمايي و هلي كوپتري كمك زيادي به كشورها ارائه دهيم، چرا كه خدمات بشر دوستانه و ايمن؛ شعار خلبان ها، كنترلرها، مهندسان و تمام فعالان در خدمات هوايي ايران است و اين وظيفه من و شما را خيلي سنگين تر مي كند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.