اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

برگزاری اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام در 16 اسفندماه جاری

برگزاری اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام در 16 اسفندماه جاری

اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام در تاریخ 16 اسفندماه به مدت 4 روز برگزار می شود.

کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و رئیس شورای راهبردی اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه مذکور برگزار شد، گفت: صنعت هوایی کشور ۴ راهبرد برای توسعه ناوگان فراهم‌ کرده است و باید این راهبردها و دستاوردها در جایی مثل نماشگاه هوایی عرضه شود.

وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه صنعت هوایی فرودگاه پیام در تاریخ 16 الی 19 اسفندماه به مدت 4 روز برگزار می شود، تصریح کرد: برای ارائه دستاوردهای فناورانه، پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه پهپادها، توسعه ناوگان هوایی و ارتباط مستمر صنعت، شرکت های دانش‌بنیان‌ها و مراکز آموزش عالی، برگزاری نمایشگاه‌های هوایی امری ضروری است.

کاپیتان محمدی‌بخش گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی، از شرکت‌های خارجی و بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه به صورت رسمی دعوت شده است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه صنعت هوایی، گفت: ۲۰۰۰ قطعه مربوط به صنعت هوایی توسط دانش بنیان‌های داخلی طراحی و ۳۰۰ هزار قطعه تولید شده است و این شرکت‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

کاپیتان محمدی‌بخش گفت: در هر نمایشگاه هوایی از نیروهای مسلح برای مانورهای هوایی دعوت می‌شود که در این‌باره مکاتبات با ستاد کل نیروهای مسلح انجام‌ شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص محدودیت‌های پروازی در ایام برگزاری نمایشگاه در فرودگاه پیام، گفت: حتما محدودیت‌های ترافیکی در مهرآباد و فرودگاه حضرت امام داریم‌ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌های هوایی، پیامی برای دنیا است که اعلام کنیم صنعت هوایی کشور با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، با تکیه بر متخصصان و توان داخل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش‌بنیان نه تنها زمینگیر نشد بلکه روز به روز گسترده‌تر و توسعه‌یافته‌تر است.

در ادامه این نشست اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام و عضو شورای راهبردی اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه در صنعت هوایی کشور، این صنعت حرکتی رو به رشد داشته و در حال شکوفایی است، به طوری که امروز توان فنی و عملیاتی گسترده ایران در کشور شاهدیم.

وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام می‌تواند عرضه کننده بخشی از این توانمندی‌ها به ذینفعان باشد، گفت: این نمایشگاه در سه بخش نمایشگاهی، جانبی و نمایش‌های هوایی برگزار خواهد شد.

قنبرپور با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در صنعت هوایی و فضایی به سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای بزرگ است.

وی خاطرنشان‌کرد: انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعتی هوایی و فضایی کشور، یکی دیگر از اهداف اصلی این نمایشگاه است.

در خاتمه این نشست با حضور کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و اکبر قنبرپور مدیرعامل فرودگاه پیام از پوستر نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام رونمایی شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.