اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

تعامل تمامي بخش هاي مرتبط در عمليات پروازهاي اربعين با سازمان هواپيمايي كشوري/ جابه جايي 242هزار زائر تاكنون

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري به تعامل تمامي بخش هاي مرتبط در عمليات پروازهاي اربعين  با اين سازمان اشاره كرد و گفت: از ابتداي عمليات پروازي اربعين تا 12 شهريور ماه 242هزار زائر با 1900 پرواز جا به جا شدند.

جعفريازرلو با بيان اينكه از ابتداي عمليات پروازي اربعين تا 12 شهريور ماه 242هزار زائر با 1900 پرواز جا به جا شدند،  افزود: در مركز مديريت و كنترل پروازها (OCC)، علي رغم ظرفيت محدود در حمل ونقل هوايي محيطي فراهم آمده كه با حضور نمايندگان تام الاختيار تمامي شركت هاي هواپيمايي داخلي، شركت فرودگاهها و شهر فرودگاهي حضرت امام خميني (ره) به صورت 24 ساعته و لحظه اي عمليات پروازي پايش مي شود.

 وي به كاهش چشمگير متوسط زمان تاخير پروازها و همچنين تعداد پروازهاي تاخيردار اشاره و تصريح كرد: با مشاهده هر گونه اخلال در نظم پروازها و يا بروز تاخيرات احتمالي، مراتب در لحظه به شركت هاي هواپيمايي، فرودگاهها و تمامي عوامل درگير در امر پرواز انتقال يافته و در كوتاهترين زمان ممكن در راستاي رفع آن اقدامات لازم به عمل مي آيد.

يازرلو به تعامل و همكاري شركت فرودگاهها و شهر فرودگاهي حضرت امام خميني (ره) با سازمان هواپيمايي كشوري و شركت هاي هواپيمايي اشاره كرد و گفت: به منظور فراهم سازي زيرساخت هاي لازم و همچنين افزايش ظرفيت و روان سازي پروازهاي اربعين  همكاري بي نظيري توسط بخش هاي مذكور به عمل آمد.

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: شركت هاي ارائه دهنده خدمات هندلينگ در فرودگاههاي كشور نيز با بسيج تمامي امكانات و نيروي انساني با تجربه خود به پشتيباني 24 ساعته از پروازها پرداختند و با وجود محدوديت هاي موجود در حجم بالاي پروازها عملكرد اين شركت ها به طور قابل ملاحظه اي از لحاظ كمي و كيفي رشد داشت.

وي افزود: نقش شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران با توجه به پراكندگي فرودگاههاي درگير در امر پروازهاي اربعين (23 فرودگاه از فرودگاههاي تحت مالكيت اين شركت) و شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با توجه به اينكه نزديك به 70 درصد پروازهاي بازه اربعين در اين فرودگاه انجام مي شود، كاملا بارز است.

يازرلو در پايان اظهارداشت: نهادهاي امنيتي و انتظامي كشور نيز علاوه بر حضور در تمامي فرودگاههاي كشور و تلاش شبانه روزي به منظور برقراري امنيت پروازها، از طريق نمايندگان معرفي شده اين نهادها با مركز كنترل و مديريت پروازها در ارتباط بوده و موارد مربوطه را سريعا پيگيري و مرتفع مي كنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.