اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

گام نهايي سازمان هواپيمايي كشوري براي آغاز عمليات پروازهاي اربعين 1402

گام نهايي سازمان هواپيمايي كشوري براي آغاز عمليات پروازهاي اربعين 1402

صبح امروز تصميمات نهايي براي آغاز عمليات پروازهاي اربعين 1402 با حضور مدیران صنعت حمل ونقل هوایی اتخاذ شد.

کاپیتان محمد محمدی بخش رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در جلسه هماهنگی پروازهای اربعین حسینی سال 1402، به بیان ماموریت بخش‌ هوایی کشور در عمليات پروازي براي حضور در بزرگترين اجتماع بشري در دنيا پرداخت.

وی افزود: عملیات پروازهای اربعین امسال از ۲۷ مرداد ماه از فرودگاه هاي ايران به فرودگاه های نجف و بغداد آغاز خواهد داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: سال گذشته ۸۰ درصد از عملیات پروازهای اربعین به فرودگاه نجف و ۲۰ درصد به فرودگاه بغداد انجام شد و ۶۵ درصد از اين تعداد پروازها از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) و مابقی از سایر فرودگاهها صورت گرفت.

کاپیتان محمدی بخش با بيان اينكه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و شرایط خاص مرزی استفاده از بخش هوایی مورد استقبال بیشتر عموم قرار داشته و انتظار از این بخش بسیار بالاست گفت: به منظور مدیریت بیشتر عرضه و تقاضا در ارائه مجوزهای پرواز به شركت هاي هواپيمايي محدوديتي لحاظ نشده است.

وی قیمت تعیین شده برای پروازهاي اربعين به فرودگاه هاي نجف و بغداد را ۸میلیون تومان و از مبداء مشهد 9.5میلیون تومان اعلام كرد و از شركت هاي هواپيمايي خواستار شد به منظور افزایش ظرفيت هاي پروازي از هواپیمایی های پهن پیکر استفاده كنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنين از شرکت‌های هواپیمایی خواست نسبت به استقرار رئیس ایستگاه پاسخگو و تصمیم گیر در فرودگاه های نجف و بغداد اقدام كنند.

راه اندازی مرکز OCC ویژه پروازهای اربعین امسال

كاپيتان محمدي بخش از راه اندازی مرکز مديريت كنترل عمليات (OCC) ویژه پروازهای اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور شرکت‌های فعال در عملیات امسال خبر داد و گفت: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط با تمامی فرودگاه‌های درگیر در عملیات است.

وی از برخورد در لحظه با گران‌فر‌وشی بليت در اين ايام خبرداد و تصريح كرد: شرکت‌های هواپیمایی مجازند با اختیار خود در سایت خودشان فروش بلیت داشته باشند و شرکت‌هایی که از زیرساخت لازم برای فروش برخوردار نیست می توانند با رعایت مقررات لازم نسبت به واگذاری فروش بلیت به سايت هاي منتخب و معرفي شده از سوي اين سازمان با نظارت و كنترل دقيق تر اقدام کنند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري مقام مسئول در حوزه فروش بلیت پروازهاي اربعين را شرکت‌های هواپیمایی عنوان كرد و گفت: فروش بليت خارج از سامانه فروش شركت ها ممنوع است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.